El moviment dadaista, precursor i impulsor del surrealisme, també va tenir un gran interès des del punt de vista tipogràfic. A les poesies d'Hugo Ball, per exemple, es combinaven diferents tipus de lletres de manera aleatoria, destinada a parodiar la forma poètica. Altres artistes com Kurt Schwitters o Raoul Haussmann també van explorar la expressivitat tipogràfica derivada d'experiments futuristes.
Aquesta tipografia, dissenyada per Richard Kegler durant els anys 1995-1998 està inspirada en la tipografia i poesia dadaista de l'època. A més, va ser inclosa al CD Futurismo: Soundtrack to a font, on la fundació P22 va presentar la seva primera "banda sonora a una font", com a homenatge als músics dadaistes:
Aquí veiem un exemple de poesia d'Hugo Ball, on es combinen diferents fonts:
Cartell per a un acte dadà, de Kurt Schwitters:
I Grün, de Raoul Haussmann (1918):
dissabte, 2 de gener del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada